kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵

تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت و پشتیبانی از قیام دانشجویان آمریکا و اروپا علیه رژیم خبیث اسرائیل به پا خاستند.
 
دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های تهران همزمان با دانشگاهیان سراسر کشور، روز یکشنبه بعد از نماز ظهر و عصر، اجتماع سراسری در حمایت از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و اروپا برگزار کردند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ظهر یکشنبه در حمایت از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا و کشورهای اروپایی تجمع کردند. تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون «الله اکبر»، «رژیم صهیونیستی نابود باید گردد»، «فلسطین پیروز است» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.
دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت هم در همبستگی با دانشجویان آزادی‌خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین تجمع کردند.
به گزارش فارس، دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران هم در واکنش به سرکوب دانشجویان درآمریکا و اروپا تجمع کردند.
علاوه‌بر اینها، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های گیلان، اهواز و اصفهان، لرستان، ارومیه، همدان هم با برگزاری تجمعات پرشوری همبستگی خودشان با تجمعات دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را نشان دادند.
همچنین، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های بوعلی سینای همدان، تهران، مشهد، قزوین، اهواز، علوم پزشکی تربت حیدریه، مرکزی، دانشگاه‌های مختلف مازندان، ایلام، سمنان، کردستان، لاهیجان، کرمانشاه، زرند، شهرکرد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، اردبیل، تبریز و... با برگزاری تجمعات پرشوری حمایت قاطع خود را از خیزش سراسری دانشجویان در آمریکا و اروپا اعلام کردند.
گفتنی است؛ در روزهای گذشته دانشجویان در 200 دانشگاه آمریکا خروش ضد صهیونیستی را به همراه دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا آغاز کرده‌اند.
این تجمعات در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و‌‌ هاروارد برگزار شد و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفته است. دانشجویان خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند. در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند. موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌ دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌ شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور، در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.
همایون سامه‌یح، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هر انسانی که ملاکش انسانیت، عدل و عدالت و آزادی‌خواهی باشد، فارغ از این‌که چه مذهب، دین و تفکری داشته باشد از مظلوم و مظلومیت دفاع می‌کند، این شامل جامعه یهودیان نیز می‌شود، در همین راستا دانشجویان یهودی مقیم آمریکا در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد‌صهیونیستی شرکت کرده‌اند.